Všeobecné obchodné podmienky pre maloobchod
Tieto všeobecné obchodné podmienky pre maloobchod (ďalej len "obchodné podmienky") sa vzťahujú na zmluvy uzavreté prostredníctvom e-shopu umiestneného na webovom rozhraní www.zabi.sk (ďalej len "webové rozhranie") medzi
spoločnosťou ZABI CZECH s.r.o.
sídlom Chotěbuzská 264, 735 61 Chotěbuz
IČO: 28630548, DIČ: CZ28630548
sp. zn.: C 35641 vedená na Krajskom súde v Ostrave
adresa pre doručovanie: ZABI CZECH s.r.o., Frýdecká 1609/36, 737 01 Český Těšín
telefónne číslo: +420 777 223 540
kontaktný e-mail: info@zabi.sk
ako predávajúcim
a spotrebiteľom
ako kupujúcim
(predávajúci a kupujúci ďalej spoločne tiež len ako "zmluvné strany").
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu tovar uvedený v objednávke, a kupujúci sa zaväzuje tento tovar prevziať a zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu (ďalej tiež len "cena"), vrátane nákladov spojených s dodaním tovaru a prípadných poplatkov súvisiacich so zvoleným spôsobom platby uvedenou v objednávke.
1.2. Vlastnícke právo k tovaru nadobúda kupujúci zaplatením celej kúpnej ceny, nie však skôr, ako tovar prevezme.
1.3. O spotrebiteľskú zmluvu sa jedná v prípade, že je kupujúci spotrebiteľom, tj. pokiaľ je kupujúci fyzickou osobou a tovar kupuje mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania. V opačnom prípade sa o spotrebiteľskú zmluvu nejedná a na kupujúceho sa nevzťahuje ochrana spotrebiteľa podľa právnych predpisov a týchto obchodných podmienok; na takéto zmluvy sa uplatnia Všeobecné obchodné podmienky pre veľkoobchod.
1.4. Právny vzťah zmluvných strán sa riadi najmä zmluvou (objednávka kupujúceho a jej prijatie zo strany predávajúceho), týmito obchodnými podmienkami, ktoré vymedzujú a spresňujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán, ako aj ďalšiu dokumentáciu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. V otázkach tu neupravených sa vzťahy zmluvných strán riadia príslušnými právnymi predpismi, najmä zákonom č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len "občiansky zákonník"), a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
1.5. Právny vzťah zmluvných strán sa riadi českým právom aj vtedy, ak sa bydlisko kupujúceho nachádza mimo územia Českej republiky, alebo pokiaľ právny pomer obsahuje iný medzinárodný prvok. Pokiaľ právny poriadok štátu bydliska kupujúceho poskytuje vyššiu mieru ochrany spotrebiteľa ako právny poriadok Českej republiky, je spotrebiteľovi v právnych vzťahoch poskytovaná táto vyššia miera ochrany.
1.6. Spotrebiteľovi patria predovšetkým tieto osobitné práva:
- právo odstúpiť od zmluvy uzavretej pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku, ako je napr. telefón, e-mail alebo internetový obchod do 14 dní od prevzatia tovaru (bližšie viď článok 5 týchto obchodných podmienok);
- právo na oznámenie informácií pred uzavretím zmluvy (informácie sú obsiahnuté v týchto obchodných podmienkach alebo na webovom rozhraní);
- právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu zo zmluvy (článok 7.3 týchto obchodných podmienok).
1.7. Zaslaním objednávky a ďalej tiež potvrdením na webovom rozhraní kupujúci potvrdzuje, že sa s obchodnými podmienkami zoznámil a súhlasí s nimi.
1.8. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci kedykoľvek meniť či dopĺňať. Páva a povinnosti zmluvných strán sa riadia vždy tým znením obchodných podmienok, za ktorého účinnosti zmluva vznikla.
2. Kúpna zmluva
2.1. Na webovom rozhraní je uvedený zoznam tovaru vrátane popisu hlavných vlastností jednotlivých položiek. Pri každom tovare je uvedená cena vrátane všetkých daní, ciel a poplatkov. Samotná prezentácia tovaru je informatívneho charakteru a nejedná sa o návrh predávajúceho na uzavretie zmluvy v zmysle ustanovenia § 1732 ods. 2 občianskeho zákonníka.
2.2. Kupujúci vykonáva objednávku prostredníctvom webového rozhrania (vyplnením formulára), prípadne aj telefonicky, e-mailom alebo iným spôsobom, ktorý podľa aktuálnych informácií uvedených na webovom rozhraní predávajúci umožňuje. Pri takto vytvorenej objednávke kupujúci súčasne vyjadruje súhlas s obchodnými podmienkami.
2.3. Objednávka musí obsahovať všetky informácie predpísané vo formulári, najmä presné označenie objednávaného tovaru (prípadne číselné označenie tovaru), počet kusov, zvolený spôsob platby a dopravy a kontaktné údaje (dodacie a prípadne fakturačné) kupujúceho.
2.4. Pred záväzným odoslaním objednávky je kupujúcemu oznámená rekapitulácia objednávky vrátane konečnej ceny (v závislosti od zvoleného spôsobu dopravy a platby). Predávajúci odporúča skontrolovať najmä druh a množstvo tovaru, e-mailovú a dodaciu adresu. V rámci rekapitulácie má kupujúci poslednú možnosť meniť zadané údaje. Záväznú objednávku kupujúci odošle potvrdením tlačidla "Odoslať objednávku zaväzujúcu k platbe". Údaje uvedené v záväznej objednávke považuje predávajúci za správne a úplné. O ich prípadnej zmene je kupujúci povinný bezodkladne informovať predávajúceho telefonicky alebo e-mailom.
2.5. O obdržaní objednávky bude predávajúci kupujúceho informovať. Informácie (potvrdenie) o obdržaní objednávky je zasielaná automaticky a nejedná sa o prijatie objednávky zo strany predávajúceho, pokiaľ to v potvrdení nie je výslovne uvedené.
2.6. Ak má predávajúci pochybnosti o pravosti a vážnosti objednávky, môže kupujúceho kontaktovať za účelom jej overenia. Neoverenú objednávku môže predávajúci odmietnuť. Na takú objednávku sa potom hľadí, ako by nebola podaná.
2.7. Kúpna zmluva (ďalej tiež len "zmluva") je uzatvorená okamihom, kedy bolo kupujúcemu doručené prijatie objednávky zo strany predávajúceho. Prijatie objednávky bude predávajúcemu zaslané na e-mailovú adresu, ktorú uviedol v objednávke. Pokiaľ by k prijatiu objednávky nedošlo, je zmluva uzavretá okamihom, kedy kupujúci uhradí celú cenu alebo prevezme objednaný tovar (podľa toho, čo nastane skôr). Prijatie objednávky (akceptácia) môže byť tiež súčasťou informácie o obdržaní objednávky, ak je to tam výslovne uvedené.
2.8. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z webového rozhrania.
2.9. Faktúra je zákazníkovi odosielaná elektronicky.
2.10. Objednávku, ktorú doteraz predávajúci spôsobom predpokladaným týmito obchodnými podmienkami nepotvrdil, môže kupujúci zrušiť telefonicky alebo e-mailom. Všetky predávajúcim prijaté objednávky sú záväzné. Zrušenie objednávky po jej prijatí zo strany predávajúceho je možné iba po dohode s predávajúcim. Pokiaľ je takto zrušená objednávka tovaru, ohľadne ktorého nejde odstúpiť od zmluvy, má predávajúci nárok na náhradu nákladov, ktoré už v súvislosti so zmluvou vynaložil.
2.11. Ceny prezentovaného tovaru a ceny za balenie, dopravu a dodanie zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na webovom rozhraní. Prípadné zľavy z ceny tovaru nie je možné vzájomne kombinovať, iba ak je na webovom rozhraní výslovne uvedené niečo iné. V prípade, že na strane predávajúceho došlo k úplne zjavnej technickej chybe pri uvedení ceny tovaru na webovom rozhraní alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu, a to ani v prípade, že bolo kupujúcemu zaslané prijatie objednávky podľa týchto obchodných podmienok. V takom prípade si predávajúci vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy.
2.12. Pokiaľ cena uvedená pri tovare na webovom rozhraní alebo v priebehu objednávania tovaru už nie je aktuálna, na túto skutočnosť predávajúci kupujúceho bezodkladne upozorní. Pokiaľ doteraz nedošlo k prijatiu objednávky, nie je predávajúci povinný zmluvu uzavrieť. Na odoslané objednávky nemá vplyv zmena ceny, ku ktorej došlo v medziobdobí medzi odoslaním objednávky a jej prijatím zo strany predávajúceho.
2.13. Zmluvu možno uzavrieť v českom alebo v slovenskom jazyku, ibaže sa zmluvné strany výslovne dohodnú na inom jazyku.
2.14. Zmluva nie je uzatváraná písomne s podpismi zmluvných strán. Zmluvu tvoria tieto obchodné podmienky, objednávka kupujúceho a prijatie objednávky zo strany predávajúceho. Ak prejaví kupujúci žiadosť o zaslanie (po vytlačení) zmluvnej dokumentácie poštou, môže predávajúci vopred požiadať o úhradu nákladov s tým spojených.
2.15. Zmluvu (vrátane týchto obchodných podmienok) predávajúci archivuje v elektronickej podobe. Zmluva nie je prístupná tretím osobám, ale na vyžiadanie ju predávajúci kupujúcemu zašle.
2.16. V prípade dotazu k obchodným podmienkam alebo k zmluve môže kupujúci predávajúceho kontaktovať telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu. Predávajúci ochotne poskytne kupujúcemu všetky potrebné informácie.
2.17. Pokiaľ je na webovom rozhraní uvedená tiež tzv. pôvodná cena produktu, potom sa vždy jedná o najnižšiu čiastku, za ktorú predávajúci produkt ponúkal na webovom rozhraní za posledných 30 dní.
3. PLATOBNÉ PODMIENKY
3.1. Kupujúci má možnosť zaplatiť kúpnu cenu za tovar predávajúcemu okrem ďalších spôsobov uvedených na webovom rozhraní alebo individuálne dohodnutých aj niektorým z nižšie uvedených spôsobov:
- v hotovosti pri zaslaní tovaru na dobierku alebo pri osobnom odbere;
- bezhotovostne pred dodaním tovaru prevodom na bankový účet predávajúceho na základe zálohovej faktúry;
- bezhotovostne platobnou kartou on-line (prostredníctvom platobnej brány GPWebPay);
- bezhotovostně QR platbou;
- bezhotovostne po dodaní tovaru prevodom na bankový účet predávajúceho na základe daňového dokladu (faktúry) v dobe splatnosti uvedenej na faktúre.
3.2. Niektoré spôsoby platby (najmä dobierka) môžu byť ďalej spoplatnené. Tieto poplatky sú uvedené na webovom rozhraní pri tvorbe objednávky v sekcii Doprava a platba. V objednávke bude vždy uvedená konečná cena, ktorá už poplatky súvisiace so zvoleným spôsobom platby zahŕňa.
3.3. V prípade platby v hotovosti je cena splatná pri prevzatí tovaru. Pri bezhotovostnej platbe je cena splatná do 14 dní od prijatia objednávky, ak nie je zmluvnými stranami dohodnuté inak. Záväzok kupujúceho uhradiť cenu je pri bezhotovostnej platbe splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho alebo účet platobnej brány.
3.4. Platba tovaru je možná v EUR, prípadne v inej mene podľa dohody zmluvných strán.
3.5. Zálohu na kúpnu cenu môže predávajúci požadovať predovšetkým u objednávok s celkovou cenou nad 200 EUR. Predávajúci je tiež oprávnený požiadať kupujúceho o uhradenie celej ceny tovaru pred jeho odoslaním alebo odovzdaním (§ 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije).
4. DODACIE PODMIENKY
4.1. Spôsoby dodania tovaru sú uvedené na webovom rozhraní. Konkrétny spôsob dodania tovaru môže kupujúci zvoliť v objednávke. Pokiaľ žiadny spôsob dopravy kupujúci nezvolí, môže ho určiť predávajúci. Predávajúci si tiež vyhradzuje vo všetkých prípadoch právo na zmenu dopravcu, pokiaľ to charakter, rozmer alebo váha tovaru vyžaduje.
4.2. Náklady na dodanie tovaru závisia vždy od veľkosti a povahy tovaru a od cenníka zvoleného dopravcu. Aktuálne náklady na dodanie tovaru sú uvedené na webovom rozhraní pri tvorbe objednávky v sekcii Doprava a platba. V objednávke bude vždy uvedená konečná cena, ktorá už náklady na zvolený spôsob dopravy zahŕňa.
4.3. Doba dodania tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu dopravy a platby, najneskôr však do 30 dní. Tovar, ktorý je skladom, spravidla expedovaný do dvoch pracovných dní od prijatia objednávky (pri zaslaní tovaru na dobierku alebo pri osobnom odbere), prípadne od pripísania platby na účet predávajúceho (pri bezhotovostnej platbe). Tovar, ktorý nie je skladom, expeduje predávajúci ihneď, ako je to možné. O presnom dátume bude predávajúci kupujúceho informovať.
4.4. Dodaním tovaru podľa týchto obchodných podmienok sa rozumie okamih, kedy je kupujúcemu tovar doručený. Pokiaľ kupujúci bezdôvodne odmietne prevziať tovar, nepovažuje sa táto skutočnosť za nesplnenie povinnosti predávajúceho dodať tovar, ani za odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúceho. V prípade riadneho uzavretia zmluvy (prijatím objednávky zo strany predávajúceho, alebo úhradou kúpnej ceny, ak nie je okamih uzavretia zmluvy stanovený v obchodných podmienkach či dojednaný zmluvnými stranami odlišne), dochádza k vzniku povinnosti kupujúceho (spotrebiteľa) tovar prevziať.
4.5. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať celistvosť a neporušenosť obalu tovaru. Pokiaľ kupujúci zistí nedostatky, bezodkladne informujte dopravcu i predávajúceho a túto informáciu tiež uvedie do odovzdávacieho protokolu. Pokiaľ kupujúci odmietne zásielku s poškodeným obalom prevziať, nepovažuje sa to za bezdôvodné odmietnutie tovaru. Pokiaľ kupujúci zistí po rozbalení tovaru akékoľvek poškodenie obsahu tovaru, je povinný bezodkladne poškodenie nahlásiť priamo dopravcovi a informovať aj predávajúceho.
4.6. Pri prevzatí tovaru na výdajnom mieste dopravcu (typicky pobočka Slovenskej pošty, Parcel Shop PPL, pobočka Packety, Pickup DPD, samoobslužný box) je kupujúci po prevzatí tovaru povinný bezodkladne, ešte pred odchodom z výdajného miesta, skontrolovať, či nie je poškodený obsah tovaru. Ak je obsah tovaru poškodený, postupuje kupujúci podľa pokynov obsluhy výdajného miesta. V opačnom prípade stráca kupujúci nároky plynúce z poškodeného obsahu tovaru, tj prípadná reklamácia nemôže byť zo strany predávajúceho uznaná.
4.7. Okamihom prevzatia tovaru (alebo okamihom, keď mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore so zmluvou tak neurobil), na kupujúceho prechádza zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru.
4.8. Pokiaľ je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným ako dojednaným spôsobom, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s takýmto doručovaním. V prípade, že kupujúci tovar bezdôvodne neprevezme, má predávajúci nárok na náhradu nákladov spojených s dodaním tovaru a jeho uskladnením, ako aj ďalších nákladov, ktoré predávajúcemu z dôvodu neprevzatia tovaru vzniknú. Náklady na uskladnenie a dodanie môžu dosiahnuť maximálne čiastku celkom 25 EUR alebo výška kúpnej ceny, ak je nižšia ako 25 EUR.
4.9. V prípade neprevzatia zásielky môže predávajúci požadovať 1) náklady na spätné doručovanie zásielky po neprevzatí, ak vznikli, 2) rozdiel v dopravnom, pokiaľ si kupujúci nezvolil najlacnejší variant. Predávajúci si potom môže tieto sumy priamo odpočítať (započítať) pri vrátení vopred zaplatenej sumy. Predávajúci má v takom prípade taktiež právo od zmluvy odstúpiť.
5. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
5.1. Od kúpnej zmluvy môže kupujúci odstúpiť v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru; ak je dodávka rozdelená do niekoľkých častí, potom lehota začne plynúť odo dňa prevzatia poslednej dodávky. Oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy odporúča predávajúci zaslať najskôr e-mailom a potom, podľa informácií následne zaslaných, prípadne aj na doručovaciu adresu predávajúceho. Na odstúpenie od zmluvy môže kupujúci užiť Vzorový formulář Odstoupení od smlouvy. Prijatie oznámenia predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu potvrdí. Odstúpenie od zmluvy nemusí kupujúci nijako zdôvodňovať.
5.2. Odstúpením od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší a hľadí sa na ňu, ako keby nebola uzavretá.
5.3. Ak bol spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu s jeho súhlasom darček, stráca darovacia zmluva odstúpením od zmluvy ktorúkoľvek zo zmluvných strán účinnosť. Darček je kupujúci povinný zaslať predávajúcemu späť spoločne s vráteným tovarom. Kupujúci berie na vedomie, že na získanie darčeka nevzniká právny nárok, darček nemožno vymeniť za peniaze alebo za iný darček.
5.4. V súlade s § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť od zmluvy okrem iného od zmlúv o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre osobu kupujúceho.
5.5. Tovar je kupujúci povinný vrátiť do 14 dní od odstúpenia od zmluvy na doručovaciu adresu predávajúci, do prevádzky na adrese Frýdecká 1609/36, 737 01 Český Těšín, Česká republika, alebo výhradne Slovenskou poštou na Doručovaciu adresu uvedenú v Kontaktoch: ZABI CZECH s.r.o., Poste restante, 022 01 Čadca. Tovar kupujúci nezasiela na dobierku, kópiu dodacieho listu alebo faktúry, pokiaľ tieto dokumenty boli vystavené, alebo iný doklad preukazujúci kúpu tovaru, ako aj písomné oznámenie odstúpenia od zmluvy (na formulári, alebo inak) so všetkými potrebnými kontaktnými údajmi as určením zvoleného spôsobu vrátenia peňazí.
5.6. Všetky prijaté peňažné prostriedky predávajúci vráti do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Predávajúci však nie je povinný vrátiť peniaze skôr, ako mu kupujúci vráti tovar alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. Popri kúpnej cene má kupujúci nárok aj na vrátenie nákladov na dodanie tovaru. Ak však kupujúci zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
5.7. Náklady spojené s odoslaním vráteného tovaru na adresu predávajúceho hradí kupujúci, a to aj v prípade, že tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.
5.8. Pri zasielaní kupujúci tovar zabalí do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu. Pokiaľ predávajúci následne zistí, že vrátený tovar je poškodený, opotrebovaný, znečistený či čiastočne spotrebovaný, zodpovedá kupujúci za toto zníženie hodnoty tovaru.
5.9. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy v nasledujúcich prípadoch:
- technickou chybou bola na webovom rozhraní uvedená celkom zjavne chybná cena tovaru (článok 2.11. týchto obchodných podmienok);
- tovar z objektívnych príčin (predovšetkým preto, že tovar sa už nevyrába, dodávateľ prestal dodávať do SR atď.) nie je možné za pôvodných podmienok dodať;
- plnenie sa stane objektívne nemožným alebo protiprávnym.
5.10. V prípade, že nastala niektorá zo skutočností uvedených v článku 5.9. týchto obchodných podmienok, zašle predávajúci kupujúcemu bezodkladne oznámenie o odstúpení od zmluvy. Odstúpenie je voči kupujúcemu účinné okamihom, kedy je mu doručené. Pokiaľ už kupujúci úplne alebo sčasti uhradil kúpnu cenu, vráti predávajúci prijatú čiastku bezhotovostne na účet, ktorý kupujúci na tento účel oznámi, alebo z ktorého bola vykonaná úhrada.
6. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
6.1. Práva kupujúceho z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi, najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174b Občianskeho zákonníka.
6.2. Pri uplatňovaní práv z chybného plnenia bude predávajúci postupovať podľa Reklamačného poriadku.
7. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
7.1. Na predaj tovaru je predávajúci oprávnený na základe živnostenského oprávnenia. Činnosť predávajúceho nepodlieha inému povoľovaniu.
7.2. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Kontrolu dodržiavania právnych predpisov týkajúcich sa technických požiadaviek na tovar a bezpečnosť tovaru vykonáva Česká obchodná inšpekcia, ktorá vykonáva tiež kontrolu dodržiavania predpisov na ochranu spotrebiteľa. Práva spotrebiteľov obhajujú aj ich záujmové združenia a iné subjekty na ich ochranu.
7.3. Prípadné sťažnosti predávajúci vybavuje prostredníctvom svojho kontaktného e-mailu. Kupujúci sa môže tiež obrátiť na subjekty uvedené v článku 7.2. týchto obchodných podmienok. Vo vzťahu k svojim zákazníkom nie je predávajúci viazaný žiadnymi špecifickými kódexmi správania, ktoré by bol povinný dodržiavať.
7.4. Ak vznikne medzi zmluvnými stranami spor zo zmluvy, ktorý sa nepodarí vyriešiť priamo, má kupujúci právo obrátiť sa s týmto sporom na Slovenskú obchodnú inšpekciu za účelom mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu. Toto právo môže kupujúci uplatniť najneskôr do 1 roka odo dňa, kedy u predávajúceho prvýkrát uplatnil právo, ktoré je predmetom tohto spotrebiteľského sporu. Na podanie sťažnosti týkajúcej sa tovaru alebo služieb, ktoré kupujúci u predávajúceho zakúpil, a na vyhľadanie subjektu alternatívneho riešenia sporov môže kupujúci tiež využiť on-line platformu, ktorá je zriadená Európskou komisiou.
7.5. Pri uzatváraní zmluvy sú použité prostriedky komunikácie na diaľku (najmä sieť internet). Náklady vzniknuté pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku (predovšetkým náklady na internetové pripojenie alebo na telefónne hovory) hradí kupujúci. Tieto náklady sa nelíšia od bežnej sadzby.
7.6. Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca so zmluvou medzi zmluvnými stranami prebieha v písomnej forme, a to buď e-mailom, poštou alebo osobným doručením.
7.7. V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nepoužiteľné (alebo sa takým stane), použije sa namiesto neho ustanovenie, ktoré sa svojím zmyslom najviac blíži neplatnému, neúčinnému alebo nepoužiteľnému ustanoveniu. Neplatnosťou, neúčinnosťou alebo nepoužiteľnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
8. SPRACOVANIE OSOBNÝCH ÚDAJOV
8.1. Predávajúci spracováva osobné údaje kupujúceho na účely uzavretia a správy zmluvy a realizáciu dodávky, na plnenie svojich právnych povinností alebo so súhlasom kupujúceho za účelom vylepšovania služieb a ponuky predávajúceho, na marketingové účely vr. zasielanie obchodných oznámení a personalizácie reklamy, príp. iným účelom, na ktorý udelil kupujúci súhlas.
8.2. Spracovanie osobných údajov prebieha v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) a súvisiacich českých právnych predpisov av súlade s pravidlami pre spracovanie osobných údajov, ktoré sú uvedené v Vyhláseniu správcu o osobných údajoch, ktoré obsahuje okrem iného aj zoznam všetkých práv kupujúceho v súvislosti so spracovaním osobných údajov.
8.3. V súvislosti so spracovaním osobných údajov predávajúci vyhlasuje, že (i) spracováva osobné údaje v súlade s požiadavkami stanovenými právnymi predpismi; (ii) zaistil, aby sa osoby oprávnené spracovávať osobné údaje zaviazali k mlčanlivosti alebo aby sa na ne vzťahovala zákonná povinnosť mlčanlivosti; (iii) prijal vhodné technické a organizačné opatrenia, aby zaistil potrebnú úroveň zabezpečenia osobných údajov; a (iv) v prípade porušenia zabezpečenia osobných údajov s rizikom pre práva a slobody fyzických osôb informuje dozorný orgán, príp. subjekty údajov.
Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 31. 1. 2025.